mandag 29. august 2011

Tøff som få!

Jeg er ikke typen til å gjemme meg i en situasjon som kan bli over middels pinlig, men i dag må jeg inrømme at jeg hadde litt problemer med å holde en rak rygg. Ettersom huset har vært invadert av babysyke svigerforeldre i helgen, benyttet jeg sjansen til å bli med en kamerat til Nordby for å trekke inn en annen lukt enn sinksalve og bleier (og fylle opp lageret med energidrikke). I den sammenheng fikk jeg med meg en lapp fra dama som jeg skulle levere i en barnebutikk og få ei pakke med reklameprodukter og ei bleiebøtte i retur.
Både jeg og kameraten min er til vanlig kledd i svart fra topp til tå og er fulle av blekk, piercinger og skjegg. Man kan med andre ord si at vi fikk noen snodige blikk, da vi gikk gjennom Nordbysenteret som tidenes mest malplasserte homofile par. Med verdens største bærepose, prydet med Babyproffsen-logo og ei svær bleiebøtte under armen, er det ikke lett å fremstå som steinhard metalhead. Det andre sjakktrekket var at vi plukket opp denne pakken først, før vi gikk videre gjennom hele senteret for å handle mat. Ole holdt god avstand til meg i matbutikken og passet på å dekke til bøtta med dagens fangst fra kjøledisken før vi gikk tilbake til bilen.

Flott sak ja!


Vel hjemme igjen ble jeg møtt med ei full bleie og fikk tatt i bruk bøtta med en gang. So far so good!
Etter en bedre middag, lett snekra sammen av mormor, ble resten av kvelden brukt på å vekke en sovende Aurora.
Dette kan høres ut som verdens smaleste sak, men etter nesten en time med løfting, poking, luftgitar, dansing, dytting, snakking, klemming og risting, ga jeg opp. Det er noen som sover tungt, også er det de som går inn i koma. Siste forsøk var å ta av henne sokkene. Varme barn sover bedre visst nok. Dette ble mottatt med århundrets mest fårete glis (fremdeles i søvne såklart). En desperat mor med værre melkespreng enn ei ku på sommerbeite fikk til slutt liv i ungen. Dette varte i ca. 5 min med amming før nøstet sovnet igjen. (Hvor i hel**te var det sovehjertet forrige natt!?).
Men, takket være en Ferrari av ei brystpumpe gikk alle til sengs med et smil om munnen den kvelden. Med unntak av denne idioten som sitter og skriver i stedet for å sove, nå som det endelig er litt stille her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar